Sekretarzem Gminy jest Renata Brygier
Sekretariat, p.12
Tel. +48 (24) 252-30-24 w.34
Faks: +48 (24) 254-77-82
e-mail: sekretarz@krosniewice.pl
Zakres działania i kompetencji Sekretarza:
- sprawy organizacji, funkcjonowania Urzędu, Rady Miejskiej, sprawowania obsługi Burmistrza, sprawy kadrowe, szkolenie pracowników Urzędu;
- w zakresie organizacji i funkcjonowania Urzędu:
a) opracowywanie projektów Regulaminu Organizacyjnego Urzędu oraz Regulaminu Pracy Urzędu,
b) zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu, wdrażanie nowych metod i technik zarządzania,
c) nadzorowanie stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej,
d) koordynowanie zadań związanych z realizacją i planowaniem pracy w Urzędzie,
e) organizowanie obsługi dyżurów w Urzędzie.
-
zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, warunków jego działania oraz organizacja pracy biurowej w Urzędzie;
-
opracowanie zakresu czynności dla poszczególnych stanowisk;
-
informowanie Burmistrza o konieczności dokonywania zmian personalnych w porozumieniu z Kierownikami Referatów;
-
nadzorowanie czasu pracy pracowników samorządowych;
-
prezentowanie nowoprzyjętych pracowników;
-
nadzorowanie właściwego wydawania pieniędzy na materiały biurowe;
-
wykonywanie obowiązków w granicach udzielonego mu pełnomocnictwa Burmistrza;
-
pełnienie stałego nadzoru nad funkcjonowaniem Urzędu;
-
przygotowanie spraw i tematów do bezpośredniego załatwienia przez Burmistrza;
-
współpraca z Radą Miejską;
-
współpraca z sołectwami i osiedlami, zapewnianie udziału przedstawiciela Urzędu na zebraniu wiejskim;
-
przeprowadzanie okresowych kontroli posiadania zbiorów prawnych, kompletowanych wg wskazówek radcy prawnego;
-
w porozumieniu z Kierownikami Referatów przedstawianie Burmistrzowi propozycji do powierzania okresowych czynności pracownikom, a w szczególności tych, których w dniu opracowania regulaminu nie powierzono nikomu i których konieczność wykonania nastąpi w czasie przyszłym;
-
przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy;
-
wykonuje inne zadania zlecane przez Burmistrza;
-
w zakresie funduszy pomocowych i finansowych środków zewnętrznych:
a) gromadzenie wszelkich informacji na temat dostępnych środków pomocowych Unii Europejskiej, innych środków zagranicznych oraz krajowych – utworzenie bazy danych o dostępnych środkach;
b). przekazywanie informacji o możliwości uzyskania dofinansowania oraz o jego zasadach Burmistrzowi, pracownikom urzędu, jednostkom pomocniczym gminy, organizacjom pozarządowym, przedsiębiorcom i rolnikom a także innym podmiotom działającym na obszarze gminy;
c). aktywny udział w przygotowaniu projektów możliwych do realizacji w oparciu o środki zewnętrzne;
d). koordynacja procesu pozyskania środków zewnętrznych na realizacje planowanych inwestycji oraz nadzór nad przygotowaniem wniosków o dofinansowanie dla projektów możliwych do realizacji w oparciu o zewnętrzne źródła dofinansowania;
e). współpraca z pracownikami w zakresie koordynacji pod względem rzeczowo – finansowym inwestycji realizowanych w oparciu o środki zewnętrzne;
f). czuwanie nad efektywnością wykorzystania środków pozyskanych z zewnętrznych źródeł dofinansowania;
-
w zakresie zamówień publicznych:
a). nadzorowanie postępowania o udzielenie zamówień publicznych w jednostkach organizacyjnych gminy;
b).koordynacja i organizacja a także prowadzenie postępowań w sprawach o udzielenie zamówień publicznych Gminy;
c). prowadzenie rejestru postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych przez Gminę;
d). prowadzenie dokumentacji przetargowych oraz innych czynności wiązanych z przeprowadzaniem postępowań w sprawach o udzielenie zamówień;
e). przechowywanie dokumentacji przetargowych w toku postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
f). informowanie pracowników o aktualnym stanie prawnym w zakresie zamówień publicznych.